• Accueil
  • Mediakit 🇫🇷 🇬🇧
    • Programme rédactionnel
    • Tarifs
    • Formats & infos techniques
    • Diffusion
  • Agenda
  • La Revue
  • L’équipe
  • Podcasts & vidéos
  • Derniers numéros
  • Linéaires
  • Alimentaire
  • Parfumerie & Cosmétique
  • pharmacie
  • Industrie
    • Matériel
    • Matériaux
    • Emballages
  • News 🇬🇧
logo
  • Mediakit 🇫🇷 🇬🇧
    • Programme Rédactionnel
    • Tarifs
    • Formats & infos techniques
    • Diffusion
  • Agenda
  • La Revue
  • L’équipe
  • Podcasts & vidéos
  • Derniers numéros
S'abonner / subscribe linkedin
  • Accueil
  • Linéaires
  • Alimentaire
  • Parfumerie & Cosmétique
  • pharmacie
  • Industrie
    • Matériel
    • Matériaux
    • Emballages
  • News 🇬🇧

Securikett launches fully transparent security label with wow effect

Matériaux

News 🇬🇧

publié le lundi 20 mars 2023

The Austrian security label producer Securikett, for the first time, has succeeded in creating a completely transparent security label with a particularly impressive opening effect.

The socalled « HighContrastVoid » is a completely invisible label that blends seamlessly into any product or packaging design without changing the external appearance of the product and at the same time offers the highest level of product protection. This breakthrough in tamper evident void label technology lowers the barrier of entry since these labels can be place over existing text and graphics without impacting the look or readability of the existing package or requiring any package redesign.

The inconspicuous label turns into an eye-catcher when peeled off, which makes it particularly conducive to use in the luxury sector. A previously invisible motif becomes visible when peeled off. The motif of the opening effect can be customized, allowing subtle integration of a company logo.

“The completely transparent design of the labels means that customers do not have to make any changes to the packaging design and the appearance of the product is not affected in any way. On the other hand, the surprising opening effect leads to an unforgettable « unboxing » experience for the consumer, » explains Vanessa Mitterer, Head of the R&D department at Securikett.

Article Précédent

Weber adapte ses machines aux emballages hybrides papier/plastique

Article Suivant

IMA annonce la création d’une nouvelle division dédiée au e-commerce

Alimentaire

News 🇬🇧

Packaging

adapa continues to invest in future-proof technologies across Europe

publié le lundi 03 novembre 2025

Emballages

Industrie

News 🇬🇧

Ranpak adds AI-driven packaging intelligence to its Cut’it!™ EVO solution

publié le jeudi 30 octobre 2025

Matériel

News 🇬🇧

Herma launches the digital GreenGuide

publié le mercredi 29 octobre 2025

Matériel

News 🇬🇧

Bobst promotes Bobst oneECG to create metallized colors

publié le vendredi 24 octobre 2025

Abonnements

Trouvez l'abonnement qui vous convient

voir les offres
logo de Emballage Digest
  • Linéaires
  • Alimentaire
  • Parfumerie & Cosmétique
  • pharmacie
  • Industrie
  • News 🇬🇧
  • Derniers numéros
  • L’équipe
  • Mediakit 🇫🇷 🇬🇧
  • La Revue
  • Agenda
  • Podcasts & vidéos
Mentions légales | Site conçu et réalisé par DEV INFLUENCE

© EMBALLAGE DIGEST - Tous droits réservés