• Accueil
  • Mediakit 🇫🇷 🇬🇧
    • Programme rédactionnel
    • Tarifs
    • Formats & infos techniques
    • Diffusion
  • Agenda
  • La Revue
  • L’équipe
  • Podcasts & vidéos
  • Derniers numéros
  • Linéaires
  • Alimentaire
  • Parfumerie & Cosmétique
  • pharmacie
  • Industrie
    • Matériel
    • Matériaux
    • Emballages
  • News 🇬🇧
logo
  • Mediakit 🇫🇷 🇬🇧
    • Programme Rédactionnel
    • Tarifs
    • Formats & infos techniques
    • Diffusion
  • Agenda
  • La Revue
  • L’équipe
  • Podcasts & vidéos
  • Derniers numéros
S'abonner / subscribe linkedin
  • Accueil
  • Linéaires
  • Alimentaire
  • Parfumerie & Cosmétique
  • pharmacie
  • Industrie
    • Matériel
    • Matériaux
    • Emballages
  • News 🇬🇧

Avery Dennison unveils its new Premium Labels range

Matériaux

News 🇬🇧

publié le mardi 14 janvier 2025

Avery Dennison South Asia has announced the launch of its Premium Labels range. This new offering includes a portfolio of textured substrates for premium labeling, specifically designed to elevate consumer experiences through unique surface textures and patterns.

In a marketplace where first impressions matter more than ever, premium packaging has become an indispensable element of brand identity. For luxury brands, labels are more than functional—they are statements of craftsmanship and quality.

The Premium Labels range is tailored for key industries including food & beverages, and luxury beauty segments. These labels aim to redefine packaging by enhancing shelf appeal, driving brand differentiation, and catering to the aspirational demands of consumers, particularly Gen Z and millennials. The launch is in collaboration with three print converters – Letra Graphix, Pragati Pack India and Janus Inernational.

The Premium Labels range offers several features:
• Enhanced shelf appeal: Designed to capture consumer attention through and elegant packaging.
• Sustainability focus: Labels are developed with a commitment to reducing environmental impact and promoting circularity.
• Aspirational packaging: Meets the demands of the growing middle-class consumer base seeking special and personalized experiences.

Article Précédent

Le SRP se dote d’une nouvelle équipe dirigeante

Article Suivant

S&K Label devient Coveris Brno

Matériaux

News 🇬🇧

Nomination

Michel Giannuzzi to serve as President of FEVE

publié le mercredi 18 juin 2025

Matériaux

Aktid ambitionne la réalisation d’un nouveau centre de tri près de Lille

publié le mardi 17 juin 2025

Matériaux

UPM Raflatac devient UPM Adhesive Materials

publié le lundi 16 juin 2025

News 🇬🇧

Packaging

pharmacie

TekniPlex Healthcare opens a new flagship barrier protection systems facility

publié le lundi 16 juin 2025

Abonnements

Trouvez l'abonnement qui vous convient

voir les offres
logo de Emballage Digest
  • Linéaires
  • Alimentaire
  • Parfumerie & Cosmétique
  • pharmacie
  • Industrie
  • News 🇬🇧
  • Derniers numéros
  • L’équipe
  • Mediakit 🇫🇷 🇬🇧
  • La Revue
  • Agenda
  • Podcasts & vidéos
Mentions légales | Site conçu et réalisé par DEV INFLUENCE

© EMBALLAGE DIGEST - Tous droits réservés